Rita sanggup tak beli baju raya sendiri demi anak

Anak tidak mahu apa-apa sempena raya ini, mereka nak balik kampung saja. Mungkin Allah nak bagi saya senang dengan cara ini,” luah pelakon popular Rita Rudaini mengenai dua anaknya, Airit Rayyan Rizqin, 9, dan Airit Qaqa Arjuna, 7.

“Walaupon sorg2,sibuk sana sini tp alhamdulillah sempat siapkn bj anak2…bj raya mommy xde…lps dpt ank,mommy dah xkisah dah psl bj raya…mmg xde…harap pakai bj org hadiah je..xkisah pon..kdg2 pakai je apa yg ada….anak2 lebih penting…tp nasib baik dpt ank2 yg xmeminta2..tanya nak kasut x? Dorg xnak..nak bj raya x? Dorg xnk,dorg ckp bj dulu dah ada…? sedih dgr….bila mommy bli bj melayu sorg dua pasang,ryan bebel..dia ckp ‘nape mommy membazir? Bli dua?’ Dlm hati mommy sebak nk mati…mommy jwb ‘xpe lah,nnti kt sek ada celeb raya ble pakai’ …tanya nk bj casual x? Xnak jugak…so ryan n adik nk apa utk raya? ‘Xnak apa2,ryan nk balik kg je’ ? sayu dgr….mungkin tuhan nk bg mommy senang dgn cara ni…… #beliduitsendiri#tiaptiaptahun #setiapkaliraya#xdesapasponsor#xdesapabagibajurayaduitrayakatanak .”

Walaupon sorg2,sibuk sana sini tp alhamdulillah sempat siapkn bj anak2…bj raya mommy xde…lps dpt ank,mommy dah xkisah dah psl bj raya…mmg xde…harap pakai bj org hadiah je..xkisah pon..kdg2 pakai je apa yg ada….anak2 lebih penting…tp nasib baik dpt ank2 yg xmeminta2..tanya nak kasut x? Dorg xnak..nak bj raya x? Dorg xnk,dorg ckp bj dulu dah ada…? sedih dgr….bila mommy bli bj melayu sorg dua pasang,ryan bebel..dia ckp 'nape mommy membazir? Bli dua?' Dlm hati mommy sebak nk mati…mommy jwb 'xpe lah,nnti kt sek ada celeb raya ble pakai' …tanya nk bj casual x? Xnak jugak…so ryan n adik nk apa utk raya? 'Xnak apa2,ryan nk balik kg je' ? sayu dgr….mungkin tuhan nk bg mommy senang dgn cara ni…… #beliduitsendiri #tiaptiaptahun #setiapkaliraya #xdesapasponsor #xdesapabagibajurayaduitrayakatanak . . Cc @iamellymazlein buat kak lina pom pom,xyah heran laa klau pak dia xbg bj raya ka…lantak depa….mmg mula2 terasa sedih,geram,sampai ati buat ank mcm ni..tp lps dah tiap2 tahun mcm tu,kami dah lali n xheran ? …org kt luaq sana mesti ingat pak depa bg bj raya,duit raya,byq sek….hanya kami n tuhan je yg tau ? doa byk2 supaya kita anak beranak di jauhi dr manusia munafik dan didik ank2 kita seelok elok perangai @hj.zil @sudyrtahir

A post shared by Rita Rudaini (@ritrud727) on

Rita, berkata, dua anaknya tidak mahu dia membazir dengan membeli keperluan lain sebaliknya menggunakan apa yang ada.

Bagaimanapun, Rita tetap membelikan dua pasang baju Melayu untuk digayakan pada pagi Syawal ini dan sambutan Aidilfitri di sekolah.

Dalam masa sama, Rita berpesan kepada pelakon Elly Mazlein supaya bersabar jika bekas suami tidak menyediakan persiapan raya buat anak.

Buat kak lina pom pom,xyah heran laa klau pak dia xbg bj raya ka…lantak depa….mmg mula2 terasa sedih,geram,sampai ati buat ank mcm ni..tp lps dah tiap2 tahun mcm tu,kami dah lali n xheran …org kt luaq sana mesti ingat pak depa bg bj raya,duit raya,byq sek….hanya kami n tuhan je yg tau doa byk2 supaya kita anak beranak di jauhi dr manusia munafik dan didik ank2 kita seelok elok perangai..”

 

 

 

 

Sumber: Instagram @Ritrud727